Nowa Kia Sportage – różne rodzaje napędów
(PHEV i HEV).

Miłośnicy futurystycznych i nadzwyczaj nowoczesnych kształtów w motoryzacji mogą zacierać ręce. Nowa Kia Sportage dumnie wkroczyła już w listopadzie ubiegłego roku na motoryzacyjne salony.
Poza charakterystycznym, eleganckim i aerodynamicznym nadwoziem przywodzącym na myśl najlepszej klasy auta koreański SUV może pochwalić się nowoczesnymi, niskoemisyjnymi jednostkami napędowymi. Ekologia idzie tu w parze z ekonomią i ergonomią – czy Kia Sportage nie zasługuje na więcej naszej uwagi?

kia sportage
kia sportage silnik

Kia Sportage 2022 – silnik dopasowany do Ciebie

Stopniowo na rynku pojawia się coraz więcej samochodów z bardziej ekologicznym napędem hybrydowym. To smaczek dla wszystkich miłośników nowoczesnych technologii oraz tych, którzy chcą zadbać nie tylko o swój komfort podróży, ale także o naszą planetę. Wszystko wskazuje na to, że motoryzacja stopniowo będzie podążać właśnie za stopniową elektryfikacją silników. Kia nie zapomina też o tradycjonalistach – jeśli więc wolisz wersję z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym – z pewnością znajdziesz model dla siebie.

Odchudzona piątka podbija świat

Warto zaznaczyć, że Kia pokusiła się o stworzenie swojej Sportage V generacji zarówno w wersji globalnej, jak i dedykowanej na rynek europejski. Wersja europejska jest nie tylko lżejsza wizualnie, ale także – dzięki ciekawym detalom – bardziej zadziorna z wyglądu. Nie ukrywajmy jednak, że największe emocje zdecydowanie wzbudzają nowe propozycje napędu – hybrydowy (HEV), hybrydowy typu Plug-in (PHEV), a także Mild Hybrid (mikrohybryda MHEV). Jak na linię stworzoną dla kierowców ze sportową żyłką, poza wersjami M, L, Business Line, Kia oferuje wszystkie napędy także w usportowionej wersji GT- Line.

Kia dla miłośników ekologii

Silniki dla nowej Kii V generacji stworzone są na bazie benzynowej jednostki 1,6 T-GDI. W zależności od potrzeb Kia proponuje silniki osiągające 150 – 180 KM w przypadku wersji MHEV, 230 KM, które osiąga zwykła hybryda, aż po 265 KM osiągane przez jednostki typu Plug-in. W wersjach z silnikiem wysokoprężnym mamy z kolei do czynienia z turbodieslami 1,6 o mocy 115 do 135 KM.

Wprawdzie Kia nie wypuściła jeszcze wersji typowo elektrycznej, jednak nową Kię Sportage V generacji z napędem typu Plug-in wyposażono także w superwytrzymałą baterię 13,8 kWh, która pozwoli nawet miłośnikom długich tras jeździć praktycznie wyłącznie na prąd. Dzięki temu silnik ten ma najniższy poziom emisji dwutlenku węgla – tylko 31 g/km.

Dla porównania samochód w wersji Mild Hybrid emituje 146 g dwutlenku węgla na kilometr, a zwykła hybryda 134 g/km, co i tak jest świetnym wynikiem. Auta z napędem HEV wyposażone są w baterię o pojemności 1,49 kWH, co przy wersji PHEV wypada dość licho.

Do tego wersje MHEV mogą być wyposażone w 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DCT, która z pewnością przypadnie di gustu wszystkim miłośnikiem długich wypraw. Modele wyposażone zarówno w zwykłą, jak i miękką hybrydę można wybrać w wersji z napędem na przednią oś lub też na wszystkie koła, zaś wersja PHEV występuje już tylko w wersji 4×4. W wyścigu „kto pierwszy do setki” wygrywa jednak zwykła hybryda, która do setki przyspieszy już w 8 sekund. Nieźle jak na mieszczucha z ekologicznymi zapędami.

kia sportage forest
kia sportage bridge

Technologie wspierające eko-trend

Największe wątpliwości wśród miłośników zielonego ładu wzbudzają z pewnością wersje z silnikiem wysokoprężnym. Mają one jednak zastosowane technologie SCR – aktywnej kontroli spalin, co gwarantuje dostosowanie się do wyśrubowanych, europejskich norm. Można się także pokusić o wersję MHEV w wersji z turbodieslem.
Z kolei jednostki benzynowe PHEV wyposażone są w zaawansowane systemy monitorujące ogniwa, które mają za zadanie na bieżąco kontrolować stan baterii, jej napięcie i temperaturę. Aby jeździć jeszcze bardziej ekologicznie, można wybrać tryb jazdy Eko (z czterech dostępnych).

Spróbuj, a pokochasz to auto

Jak widać gołym okiem, najnowsza Kia Sportage zasługuje nie tylko na Twoją uwagę, ale także na jazdę próbną. Salon Mitcar w Warszawie to miejsce, w którym już dziś możesz samemu zapoznać się z zaletami nowej Kia Sportage.

ładowanie elektryczne
kia sportage wnętrze

Wiesz już wszystko o modelu SPORTAGE
Jaki będzie następny krok?

Umów się na
jazdę testową

Sprawdź możliwości
finansowania

Zapytaj
o ofertę

Dariusz Zychowicz

Kierownik Działu Sprzedaży Samochodów Nowych Kia

Tel.: 500 130 732
Email: dariusz.zychowicz@mitcar.pl

Daniel Ratowski

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Nowych Kia

Tel.: 533 500 738
Email: daniel.ratowski@mitcar.pl

Rafał Wągrodzki

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Nowych Kia

Tel.: 533 500 628
Email: rafal.wagrodzki@mitcar.pl

Jacek Basoń

Specjalista DS. Sprzedaży Samochodów Nowych Kia

Tel.: 695 976 740
Email: jacek.bason@mitcar.pl

Maciej Bargenda

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Nowych KIA

Tel.: 513 501 700
Email: maciej.bargenda@mitcar.pl

Jan Małysz

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Nowych KIA

Tel.: 533 400 738
Email: jan.malysz@mitcar.pl

Dostępne od ręki
Umów się do serwisu
Jak dojechać